lørdag den 10. januar 2015

5:2 - Samme koncept, ny struktur på døgnet

Så er det blevet fastedag igen! Jeg havde faktisk tænkt mig kun at gøre det en gang i den første uge, da jeg først fik startet tirsdag, og jeg faktisk helst ville køre Man- og torsdag. Men i går aftes(Torsdag) havde jeg faktisk en stor trang til at gøre det fredag, så jeg valgte at gribe den trang, og få det ført ud i livet. 

I dag vil jeg gribe an ved, at jeg prøver at gå noget tid op af dagen uden at spise min første mad. Det var lidt sidst som om, da jeg spiste min morgenmad, så fik jeg aktiveret min sultfornemmelse, og blev hurtigt sulten igen(efter et par timer).

Indtil videre har jeg ikke fornemmet noget sult, og klokken er alligevel snart middag(12), så måske det er en bedre løsning for mig. At drikke noget kaffe om morgenen og formiddagen, og ligesom holde det i ave på den måde.

Klokken 14 går det fortsat fint J

Løbetur på 5k og uden nogen form for fatigue, så skønt!

Klokken 17 og fortsat dejligt, og mindre sult end sidst da jeg startede dagen med et måltid.

Så valgte jeg at spise aftensmad med ungerne klokken 18.30.

Aftensmad:

60 g kyllingepølse
13 g bacontern
83 g grov pasta(kogt)
135 g salat (agurk, gulerod, peberfrugt og æble)

En total på i alt 330 kcal. Fantastisk. Et helt festivitas med sådan et måltid.

Tog mig en nupo bar som snack til aften, så det var jo ganske lækkert. Den har et indhold på cirka 215 kcal, så ramte lidt under den daglige total på 600.

Det var rart at prøve en anden tilgang til let faste, og efter en gang med hver, så tror jeg denne udgave er den bedste for mig. Men skal jo have prøvet det nogle flere gange, før jeg kan konkludere mere på det. Det kan jo også variere fra gang til gang.

Jeg er fortrøstningsfuld! Det ender nok med en dag, at jeg tager en fuld 24 timers faste, hvor der kun bliver indtaget væske. Bare fordi det er så enormt tiltalende for mig J


@95

Ingen kommentarer:

Send en kommentar